קמפיין PPC

קצת על הפרסום בגוגל ושיטת PPC. שלם רק על הקלקות.

תשלום לפי הקלקות

מהו פרסום PPC

אתרי אינטרנט רבים מכילים פרסומות הלובשות צורות שונות: חלקן באנרים, פופ-אפים או לידים, וחלקן מודעות ממומנות של גוגל. הרווחים של אתרים רבים מבוססים על הפרסום שבהם, אם זה ישירות מול המפרסם או אם זה דרך "מתווך" כמו גוגל. גם באתרים שבהם המודל העסקי איננו קשור לפרסום, מכניסים לעיתים בעלי האתר מודעות פרסום בהיקפים שונים, על מנת להרוויח עוד משהו מהאתר שלהם.

אחת השיטות הבולטות בשנים האחרונות לפרסום באינטרנט היא הפרסום הממומן. החברה הידועה ביותר בתחום היא גוגל, אך ישנן חברות נוספות בתחום החיפוש הממומן, כמו יאהו למשל. פרסום ממומן בגוגל נעשה לפי מילות מפתח, כלומר המפרסם רוכש פרסום בדפי תוצאות החיפוש של המילים שהוא בחר. המודעות הממומנות (sponsored) יופיעו בראש תוצאות החיפוש ויודגשו בצבע צהוב בהיר. בדרך כלל יופיעו בעמוד התוצאות 2-3 מודעות ממומנות ומודעות נוספות בצד שמאל של העמוד (בגוגל ישראל).

מבחינת פרסום בגוגל, התשלום לגוגל עבור פרסום המודעות הממומנות נעשה לפי מספר ההקלקות על המודעה. שיטת תשלום זו נקראת PPC – Pay Per Click. בכל פעם שגולש לוחץ על לינק ממומן, משלם המפרסם סכום כלשהו לגוגל. מדובר בסכום של כמה אגורות לכל הקלקה (מינימום 5 אגורות), אך המחיר המדויק נקבע לפי הרלוונטיות של המילה לשאילתת החיפוש, איכות המודעה וגורמים נוספים. גם מיקום המודעה בתוצאות החיפוש – כלומר מתי היא תופיע ובאיזה קישור, תלוי בכמה פרמטרים: רלוונטיות, עלות להקלקה ותקציב פרסומי ליום.

על איכות ורלוונטיות

גוגל שואפת לשפר כמה שניתן את הרלוונטיות של המודעות הממומנות, כדי לתת למשתמשים במנוע החיפוש את התחושה כי המודעות אינן סתם פרסום ללא הקשר, אלא הן מותאמות לצרכיו ולמה שהוא מחפש. בנוסף, גוגל, המרוויחה מן המפרסמים, משקיעה בשיפור האפקטיביות של הפרסום הממומן, כדי שהמפרסמים ישובו לפרסם במנוע חיפוש זה. על מנת לעשות זאת, ישנה חשיבות לאיכות מודעות הפרסום. פרסומת איכותית היא לא רק רלוונטית למילות החיפוש, אלא פרסומת עם אחוזי הקלקות גבוהים יותר. מדד האיכות כולל גם בדיקה של איכות דף הנחיתה שאליו מובילה המודעה. דף שנטען במהירות טובה, בעל תוכן מקורי ורלוונטי למילות המפתח, משפר את האיכות הכוללת של המודעה. פרסום איכותי גורם לגולשים רבים יותר ללחוץ על על מודעות ממומנות, והדבר מוביל לכך שלמפרסמים כדאי יותר להשתמש בשירות הפרסום בגוגל.

כמות ההקלקות על מודעות ממומנות נמוכה באופן משמעותי מכמות ההקלקות על קישורים בתוצאות האורגניות בגוגל. רק כ-10% מן הגולשים מקליקים על מודעות ממומנות, אולם לפרסום מסוג זה יש יתרונות רבים, כמו למשל המיידיות שלו והחשיפה הגדולה שהוא מעניק לאתר. בעלי אתרים בוחרים בדרך כלל לשלב קידום אורגני לאתר יחד עם פרסום ממומן בגוגל, וכך הם נהנים מן היתרונות שבשתי השיטות.


מעוניין להגדיל את החשיפה החודשית לאתר שלך ולהגיע ליותר לקוחות?
צור איתנו קשר בטלפון 077-7644819 או השאר הודעתך בעמוד יצירת הקשר פה